Onnea uudelle vuodelle!

Hyvää alkanutta vuotta 2011 kaikille! Vuosikymmen on polkaistu kunnolla käyntiin; edellinen vuosi nidottu kasaan. Strategiat on hiottu ja valmiita vihdoin toteutettaviksi, niin henkilökohtaisesti kuin suurella koko alamme kokoisella mittakaavalla. Eduskuntavaalien jälkeinen aika näyttää, mihin suuntaan alamme lähtee todella kehittymään.

Itse odotan tulevalta vuodelta paljon ja haasteet eivät olekaan vähäisiä. Valmistumispäivä on kirjattu tavoitteisiin ja tuntuu, että nyt uusi sivu on jälleen aukeamassa edessäni. Testijaksoja tulevasta vastuusta proviisorina on avautunut hetkittäin ja vuodenvaihteen apteekinhoidon vastuujakso on pian takana. Työ on ollut juuri sitä, mitä olen odottanut ja mistä pidän. Suunta on oikea. Tuntuu, että on paljon annettavaa.

Henkilökohtaisesti pidän myös siitä, että saan unohtaa arkistoihin vuoden 2010. Viimeisten kuukausien aikana olen omaisen roolissa tutustunut kliiniseen maailmaan aiempaa syvällisemmin, ja se on ollut huomaamatta yllättävän raskasta. Jälleen muistan, miksi en koskaan haaveillut lääkärin ammatista, vaikka sitä minulle monesti ehdotettiinkin. Vuoden viimeisenä päivänä, pari kuukautta kahdesta vaikeasta aivoleikkauksesta toipuneena, mieheni sai luvan jälleen tuntuman mukaan täysin normaaliin arkeen. Yksi suuri takaraivossa painanut asia on vihdoin takana ja toiveet tulevasta kurkkivat kulman takaa.

Vuoden alku on hallituksen ja valiokuntien rivien kokoamisen aikaa. Työskentely yhdistyksen hallituksessa on ollut mielenkiintoista ja avartavaa. Seuraava mahdollisuus osallistua yhdistystoimintaan aukeaa parhaillaan, sillä valiokunnista päätetään viikon päästä pidettävässä vuoden ensimmäisessä hallituksen kokoontumisessa. Suosittelen lämpimästi kaikille kiinnostuneille. Valiokuntiin voit tutustua oheisesta linkistä: http://www.proviisoriyhdistys.net/node/126

Käyttäjän Henna Kyllönen kuva
Henna Kyllönen