Blogit edustavat kirjoittajansa näkemyksiä eivätkä näin ollen kuvaa yhdistyksen virallista kantaa.

Hallituksen kokousblogi lokakuu 2021

Kokouksessa 21.10. käsiteltiin muiden yleisten asioiden lisäksi muun muassa yhteistyötä eri yhteistyökumppanien kanssa. Apurahatoimikunta antoi hallitukselle esityksen vuoden 2021 Teva-apurahan saajista.

Proviisoriyhdistys toivoo edelleen lisää osallistujia syysseminaariin, joka on suunniteltu järjestettävän 3.12 Helsingissä, Arcadassa. Syysseminaari toimii hyvänä koulutus- ja verkostoitumistapahtumana niin kokeneemmille proviisoreille kuin opiskelijoillekin.

Meillä on ollut ilo järjestää tapahtumia tänä syksynä myös opiskelijoille. Proviisorikoulutus käynnistyi Turussa tänä syksynä. Proviisoriopiskelijoiden Toiminnalla tutuksi -ilta järjestettiin Åbo Akademin opiskelijoille Radisson Blu Marina Palacessa yhteistyössä Oriolan kanssa. Tapahtumassa olivat mukana Oriolan edustaja, Proviisoriyhdistyksen toiminnanjohtaja Teemu Ali-kovero, sekä hallituksesta Sara Rosenberg ja allekirjoittanut. Helsingin Toiminnalla tutuksi -illassa  2.11 pääsimme hohtogolfaamaan. Tapahtumassa oli mukava joukko proviisorikurssille päässeitä tappeja ja proviisoriopintojen aloittaneita opiskelijoita. Kuopiossa 10.11 proviisoriopiskelijat suuntaavat panimovierailulle ja kylpylään opiskelijavaliokuntamme kanssa.

Näissä tapahtumissa olemme todenneet, että Proviisoriyhdistys pitää opiskelijoiden osallistumista yhdistyksen toimintaan tärkeänä. Proviisoriyhdistyksen hallitus ja toimiston jäsenet ovat myös kiinnostuneita olemaan jollakin tavalla mukana opiskelijajärjestö FiPSA:n järjestämässä risteilyssä opiskelijoille.

ProMentee-työryhmä on suunnitellut mentorointia kuopiolaisille ryhmämentorointina. Jos kaikki etenee suunnitellusti, mentorointi järjestetään ensi keväänä. Osallistuminen olisi mahdollista myös muista kaupungeista, etänä.

Tämän syksyn aikana Proviisoriyhdistys on ollut myös Instagramissa. Sinne on jo tehty päivityksiä tapahtumista, joissa yhdistys on ollut mukana, ja hallituksen puheenjohtajan, Antti Raimaksen esittely. Myöhemmin esittelemme muitakin hallituksen jäseniä.

Syksy on kohta lopuillaan. Proviisoriyhdistyksen toimisto ja työryhmät jatkavat kovaa työtä lähitapahtumien ja koulutusten järjestämiseksi.

Parhain terveisin,

Riikka Granqvist