Ajankohtaisseminaari

Joka proviisorin ajankohtaisseminaari on Proviisoriyhdistyksen syksyn suuri koulutustapahtuma, jossa käsitellään proviisoreille ajankohtaisia farmasian alan aiheita. Ajankohtaisseminaarissa voi tutustua myös lääkealan näyttelyyn.

Joka proviisorin ajankohtaisseminaari 2024

Perjantai 4.10.2024 – Helsinki, Lääkäritalo (Mäkelänkatu 2 A)

Ilmoittaudu seminaariin

Ohjelma

Seminaarissa käsitellään ajankohtaisia aiheita ja kuullaan asiantuntijapuheenvuoroja mm. Fimeasta, sosiaali- ja terveysministeriöstä, Kelasta ja tutkijoilta. Pureudumme päivän aikana mm. apteekkien talouteen, lääkekustannuksiin sekä lääkkeisiin liittyviin ympäristöasioihin. Päivän aikana voi myös tutustua lääkealan näyttelyyn.

Ilmoittautuminen ja aamukahvi
klo 8.30–9.30

Apteekkitalouden kestävyys koetuksella
klo 9.30–11.30

• Ajankohtaista Lääkkeet ja apteekkitalous -hankkeesta
    • Heidi Tahvanainen, erityisasiantuntija, STM
  • Apteekkien taloustilanne
    • Leena Reinikainen, kehittämisasiantuntija, Fimea
  • Miten lääkekorvauskustannukset ovat kehittyneet ja mistä löydän tietoa lääkkeiden käytöstä ja kustannuksista?
    • Kati Sarnola, erikoistutkija, Kela
  • Lääkepoliittinen tutkimus apteekkipalveluiden kehittämisen tukena
    • Katri Hämeen-Anttila, professori, Itä-Suomen yliopisto

Lounastauko ja näyttelyyn tutustuminen
klo 11.30–13.00

Kestävyys ja ympäristö osaksi päivittäistä toimintaa
klo 13.00–14.00

• Kestävän farmasia professuuri – Ympäristökestävyyttä läpi lääkkeen elinkaaren
    • Mia Sivén, apulaisprofessori, Helsingin yliopisto
  • Lääkehoidon ympäristökestävyys – Lääkkeiden käyttäjien ja apteekkien rooli osana kestävää lääkealaa ja terveydenhuoltoaa
    • Lasse Alajärvi, tutkijatohtori, Itä-Suomen yliopisto

Kahvitauko ja näyttelyyn tutustuminen
klo 14.00–15.00

Paneelikeskustelu: Lääkealan pieniä ja suuria vastuullisuustekoja
klo 15.00–16.00

• Alustus
    • Sanja Riikonen, väitöskirjatutkija, Itä-Suomen yliopisto
  • Keskustelemassa
    • Mari Sirviö, erityisasiantuntija, Lääketeollisuus ry
    • Suvi Sivula, proviisori, HUS Apteekki
    • Eeva Teräsalmi, proviisori, apteekkari emerita
    • Fimea, edustaja avoin

Tutustu luentoihin tarkemmin

Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Osallistumismaksut

Osallistumismaksu kattaa luento-ohjelman, sähköisen luentomateriaalin sekä lounaan ja aamu- ja iltapäiväkahvin. Seminaarin aikana on mahdollista tutustua lääkealan näyttelyyn.

Proviisoriyhdistyksen proviisorijäsenet ja kannattaja-apteekkarit

Early Bird -hinta  59 €
Normaalihinta 79 €
Late Bird -hinta 99 €

Early Bird -hinta voimassa 31.8. asti, normaalihinta voimassa 1.-15.9. ja Late Bird-hinta 16.9. alkaen.

Proviisoriyhdistyksen proviisoriopiskelijajäsenet

Early Bird -hinta  39 €
Normaalihinta 49 €
Late Bird -hinta 69 €

Muut osallistujat

Normaalihinta 149 €
Normaalihinta, proviisoriopiskelijat 99 €

Normaalihinta on voimassa koko ilmoittautumisajan.

Ilmoittaudu seminaariin

Ilmoittautuminen käynnissä 5.6.–23.9.2024.

Ilmoittautumisehdot ja laskutus

Ilmoittautuminen on sitova, mutta sen voi perua maksutta 23.9.2024 saakka. Osallistujalasku lähetetään ilmoittautumispäivänä voimassa olleen hintaluokan ja tapahtumapäivän jäsenolosuhteen mukaisena.

Mahdolliset peruutukset tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen toimisto(at)proviisoriyhdistys.net. 23.9.2024 jälkeen tapahtuneista peruutuksista perimme toimistokuluina 40 euroa ja 1.10.2024 jälkeen tapahtuneista peruutuksista perimme ilmoittautumistiedot huomioiden täyden hinnan (ilman lääkärintodistusta).

Tapahtumien ja tilausten tietosuojaseloste

Ajankohtaisseminaarin näyttely: tietoa näytteilleasettajille

Ajankohtaisseminaarin yhteydessä järjestetään lääkealan näyttely. Tarjoamme teille mahdollisuutta esitellä tuotteitanne, palveluitanne sekä yritystänne Ajankohtaisseminaarin näyttelyssä. Näyttelyalue sijaitsee luentosalin vieressä. Osallistujille on varattu runsaasti aikaa näyttelyyn tutustumiseen lounaalla sekä aamun ja iltapäivän kahvitauoilla. Näyttely on avoinna 8.30–15.30.

Lisätietoja näyttelystä näytteilleasettajille: toimisto@proviisoriyhdistys.net

Näyttelyn myynti: Maria Tuulkari, 044 536 6086 / maria.tuulkari@proviisoriyhdistys.net

päivitetty 1.7.2024/mh