Ajankohtaisseminaari 29.9.2017

Joka proviisorin ajankohtaisseminaari 2017

Syksyllä, 29.9.2017, järjestetään jo 10. kerran proviisorikuntaa kiinnostava koulutuspäivä, joka on nykyiseltä nimeltään Joka proviisorin ajankohtaisseminaari. Seminaarin sisältöä kehitetään jäsenten ja sidosryhmien tarpeiden mukaan. Palautteen mukaisesti apteekkien ajankohtaisten asioiden huomioiminen päivän ohjelmatarjonnassa talousasioiden ohella on koettu tervetulleeksi lisäykseksi aiemmin Talousseminaarin nimellä kulkeneeseen syksyn suurimpaan omaan koulutustapahtumaamme. Koulutuspäivän yhteydessä järjestetään näyttely, jossa yrityksillä on mahdollisuus esitellä tuotteitaan ja toimintaansa.

Seuraa juhlaseminaarin ajankohtaisia päivityksiä myös Facebook-tapahtumamme: X Joka proviisorin Ajankohtaisseminaari kautta!

APTEEKKI MUUTOSTEN MYLLERRYKSESSÄ

– X Joka proviisorin Ajankohtaisseminaari 2017

pe 29.09.2017 klo 8.30 – 16.30 Allergiatalo, Helsinki

Ilmoittautumiset:

To 20.4. klo 18.15 mennessä (ilmoittautumisvahvistuksen kuittausviestin aikatieto) ilmoittautuneet proviisorijäsenet ovat lunastaneet paikkansa seminaariin early bird -hinnalla. Opiskelijajäsenten early bird -hintaisia paikkoja vielä jäljellä.

Näyttely on tällä hetkellä loppuunmyyty! Ota yhteys suoraan mikko.lahdevuori(at)proviisoriyhdistys.net kysyäksesi mahdollisuudesta ns. ministändipaikkoihin tai muunlaiseen näkyvyyteen ja yhteistyöhön seminaarin osalta.

Luento-ohjelman pdf

Ohjelman teemat:

Vaikuttavuuden arvioinnista lääkevarmennukseen

Lääkkeiden vaikuttavuuden ja kustannusvaikuttavuuden arviointi, Jarmo Hahl, toimitusjohtaja, Medaffcon

Luennolla selviää, miten lääkkeiden vaikuttavuutta arvioidaan nyt, ja pohditaan, mikä on vaikuttavuusarvioiden merkitys tulevaisuudessa. Miten tutkimus- ja rekisteriaineistoja voidaan hyödyntää korvattavuusarvioissa?

Lääkekustannukset ja niihin vaikuttaminen lääkekorvausjärjestelmän kautta, Katri Aaltonen, FaT, tutkija, Kela

Luennon yhteydessä tarkastellaan avohoidon lääkekustannusten kehitystä ja siihen vaikuttavia tekijöitä, säästötoimenpiteitä ja niiden vaikutuksia.

Lääkeväärennösdirektiivin implementointi Suomessa ja apteekkien lääkevarmennusjärjestelmään valmistautuminen, Maija Gohlke-Kokkonen, toimitusjohtaja, Suomen Lääkevarmennus oy

Luennolla tarkastellaan, mikä on Suomen tilanne, ja miten it-järjestelmämme sekä lääkeyritykset ovat varautuneet apteekkien lääkevarmennusjärjestelmän osalta. Mitä proviisorin tulee tietää ja miten varautua? Mitä käytännön toimia apteekeissa tarvitaan seuraavaksi?

Proviisori palvelujohtajana

Suomen Proviisoriyhdistyksen apteekkityöryhmän ajankohtaiskatsaus, Linda Seppälä, työryhmän puheenjohtaja

Laatumittareilla lisää ymmärrystä palvelujohtamisen tueksi, Petteri Miettinen, myyntijohtaja, Bisnode

Palvelujohtamisessa on kysymys esimiehen roolista edistää palvelun tason kehittämistä ja sen laadun ylläpitämistä. Luennolla pohditaan apteekkinäkökulma huomioiden muun muassa

• kuinka asiakaskokemusta voi johtaa,
  • miten tuottaa digitalisaatiosta kilpailuetua, ja
  • onko henkilökohtainen asiakaspalvelu rapautumassa teknisen toteutuksen kustannuksella.
  • Lisäksi selvitetään palvelujen personointia ja
  • laatumittareita tehokkuuden analysoinnin rinnalle.

Palvelumuotoilu - case terveyspiste- ja etälääkäripalvelut Lohjanharjun apteekissa, Erika Aalto, proviisori, Lohjanharjun apteekki

Luennolla havainnollistetaan kokemusesimerkin avulla apteekkien palvelumuotoilun mahdollisuuksia useista eri näkökulmista tarkasteltuna.

Proviisorista yrittäjäksi

Asiantuntijuus kannattavaksi liiketoiminnaksi, Lasse Karjalainen, toimitusjohtaja Simulo Oy

Aloittavan yrittäjän/apteekkarin kipupisteet? Mistä tarvittavat rahat yrityksen perustamiseen? Asiantuntijapalvelut kannattavaksi liiketoiminnaksi.

Lasse Karjalainen on luennoinut vuosikymmenen aikana useille sadoille proviisoreille/ aloittaville apteekkareille Suomen Proviisoriyhdistyksen ja Aalto Yliopiston KKK Pienyrityskeskuksen yhteistyössä järjestämillä talouskursseilla. Hän on kirjoittanut myös talousaiheisia kirjoja, joista viimeisin Yrittäjän talousopas on julkaistu v. 2013: “Yrittäjä tarvitsee hyvät, yksinkertaiset työkalut ja mieluusti vielä ripauksen huumoria ja iloista tekemisen meininkiä.” Näitä eväitä Lasse lupaa myös juhlavuoden Ajankohtaisseminaarin luennolleen!

Lisämahdollisuutena voit lunastaa käyttöösi käytännön Simulo-työkalun aloittavan apteekkarin/asiantuntijayrityksen taloussuunnitteluun.

Proviisoriyhdistyksen apteekkariksi aikovien apurahojen saajien julkistus

Proviisoriyhdistys jakaa ratiopharm Teva Pharmaceutical industryn myöntämän apurahan apteekkariksi aikovien proviisorien liiketalous- ja johtamistaitojen edistämiseen. Lue lisää apurahasta ja sen hakemisestä täältä (linkki päivitetään toukokuun loppuun mennessä tähän).

ILMOITTAUDU SEMINAARIIN

ILMOITTAUTUMINEN ON ALKANUT 20.4. klo 17

Early bird -hinnat 15 ensimmäiselle proviisorijäsenelle 39 € ja 5 ensimmäiselle proviisoriopiskelijajäsenelle 29 €!

Normaalihinnat: ​

• 89 € proviisori- ja kannattajajäsenille ja
  • 39 € proviisoriopiskelijajäsenille 31.8.2017 asti.
  • 169 € ei-jäsen proviisoreille ja 59 € ei-jäsen proviisoriopiskelijoille.

Late bird -hinnat jäsenille 1.-22.9.2017:

• 129 € proviisori- ja kannattajajäsenille ja
  • 59 € proviisoriopiskelijajäsenille.

Ilmoittautumislomakkeet:

Kulkuyhteydet Allergiatalolle:

Kongressikeskuksen eteen pääsee helposti lähi- ja seutuliikenteen linja-autoilla sekä raitiovaunulla. Talon eteen pysähtyvät Helsingistä ja Espoosta päin mm. raitiovaunut 4 ja 4T, linja-autot 14,18, 58, 194,195, 205, 206, 212, 213, 503, 504, 505, 410N ja 290. Yhteydet ja aikataulut voit katsoa HSL:n internetpalvelusta www.reittiopas.fi.

Allergiatalon edessä on 4 kpl P-tunnuksella varustettua paikkaa, joihin pysäköintiluvan saa talon aulapalveluista. Kallioportaankadulla on joitakin kadunvarsipaikkoja lyhytaikaiseen (2 h) pysäköintiin. Kuusitien tilava Q-park on myös lähietäisyydellä ja nopean kävelymatkan päässä Allergiatalolta (huomioi Q-parkin maksutavat, ainoastaan Amex, Diners Club, Visa ja MasterCard, ei käteinen).

päivitetty 7.8.2017/ hk

Ajankohta: