VUOSI 2019

Työttömyyskassaan kuuluva proviisorijäsen päätoimen mukaan:

- Kokoaikaisesti apteekissa, lääketeollisuuden, kunnan, valtion, KELA:n, tukkukaupan ym. palveluksessa työskentelevät 35 euroa/kk

- Osa-aikaisesti (keskimäärin 15-30 h/vko) edellä mainituissa työskentelevät tai yliopistolla työskentelevät 26,25 euroa/kk

- Jatko-opiskelijat, alle 15 h/vko työskentelevät, ei-työssäkäyvät (esim. työtön, äitiyspäivärahaa saava, virka- tai opintovapaalla olevat) sekä ulkomailla asuvat 17,50 euroa/kk. Lue  työttömyyskassan jäsenyydestä ulkomailla työskentelyn aikana KOKO-kassan sivuilta.

Työttömyyskassaan kuulumaton proviisorijäsen päätoimen mukaan

- Kokoaikaisesti apteekissa, lääketeollisuuden, kunnan, valtion, KELA:n, tukkukaupan ym. palveluksessa työskentelevät 31,25 euroa/ kk

- Osa-aikaisesti (keskimäärin 15-30 h/vko) em. työskentelevät tai yliopistolla työskentelevät 21,50 euroa/ kk

- Jatko-opiskelijat, alle 15 h/vko työskentelevät ja ei-työssäkäyvät (esim. työtön, äitiyspäivärahaa saava, virka- tai opintovapaalla olevat) 17,50 euroa/kk

Proviisoriopiskelija tai varusmiespalvelusta suorittava jäsen:

- Työttömyyskassaan kuuluva 59 euroa/vuosi

- Työttömyyskassaan kuulumaton 29 euroa/vuosi

Proviisoriopiskelija, joka liittyy jäseneksi 30.6. jälkeen, maksaa vain puolet jäsenmaksustaan. Valmistumista seuraavana kalenterivuonna siirrytään proviisorin kuukausijäsenmaksuihin.

Ulkomailla asuvat proviisorijäsenet: 65 euroa/vuosi (ei sisällä työttömyyskassamaksua)

Apteekkarin kannatusjäsenmaksu: 150 euroa/vuosi

Seniorijäsenen kannatusjäsenmaksu: 125 euroa/vuosi

Jäsenen kannatusjäsenmaksu: vapaaehtoinen maksu Proviisoriyhdistykselle

Maksutavat:

Eräpäivät 24.2. ja 31.8.

1) Työnantaja perii palkasta ja suorittaa kuuden kuukauden maksut yhdistykselle kaksi kertaa vuodessa eräpäivinä tai kerran kuukaudessa palkanmaksun yhteydessä. Muista täyttää suoraperintälomake.

2) Jäsen maksaa itse kaksi kertaa vuodessa kuuden kuukauden maksut eräpäivinä.

3) Jäsen maksaa itse koko vuoden (12 kk) maksut helmikuun eräpäivänä.

Maksaessasi muista käyttää henkilökohtaista viitenumeroasi. Muusta maksutavasta voi sopia Proviisoriyhdistyksen järjestösihteerin kanssa.

Jäsenmaksun vähentäminen verotuksessa

Yhdistyksen jäsenmaksusta työttömyyskassamaksun osuus (87 euroa v. 2018) vähennetään täysimääräisinä, jolloin palkkatulosta viran puolesta myönnettävä tulonhankkimisvähennys ei rajoita vähennysoikeutta. Loppuosa jäsenmaksusta vähennetään muina tulonhankkimiskuluina siltä osin kuin tulonhankkimiskulujen määrä ylittää 750 euron tulonhankkimisvähennyksen. Yhdistyksen jäsenmaksua ei hyväksytä verotuksessa täysimääräisenä, koska Proviisoriyhdistys ei ole työmarkkinajärjestö tai sen jäsenyhdistys.

Aiempien vuosien jäsenmaksut

2017, 2018

Työttömyyskassaan kuuluva proviisorijäsen päätoimen mukaan:

Osa-aikaisesti (keskimäärin 15-30 h/vko työskentelevät) tai yliopistolla työskentelevät 26,25 euroa/kk

Jatko-opiskelijat, alle 15 h/vko työskentelevät ja ei työssäkäyvät (esim. työtön, äitiyspäivärahaa saava, virka- tai opintovapaalla oleva) sekä ulkomailla asuvat 17,50 euroa/kk

Työttömyyskassaan kuulumaton proviisorijäsen päätoimen mukaan:

Kokoaikaisesti apteekissa, lääketeollisuuden, kunnan, valtion, KELA:n, tukkukaupan ym. palveluksessa työskentelevät 26,25 euroa/ kk

Osa-aikaisesti (keskimäärin 15-30 h/vko työskentelevät) tai yliopistolla työskentelevät 17,5 e/ kk

Jatko-opiskelijat, alle 15 h/ vko työskentelevät ja ei työssäkäyvät (esim. työtön, äitiyspäivärahaa saava, virka- tai opintovapaalla oleva) 17,5 e/ kk

Proviisoriopiskelija tai varusmiespalvelusta suorittava jäsen:

Työttömyyskassaan kuuluva 59 euroa/vuosi

Työttömyyskassaan kuulumaton 29 euroa/vuosi