Blogit edustavat kirjoittajansa näkemyksiä eivätkä näin ollen kuvaa yhdistyksen virallista kantaa.

Hallituksen kokousblogi: tammikuu 2023

Proviisoriyhdistyksen 40. juhlavuosi polkaistiin käyntiin tammikuun ensimmäisessä hallituksen kokouksessa uuden puheenjohtajamme Sara Rosenbergin johdolla. Kokoukseen osallistui yhteensä 16 henkilöä ja se järjestettiin pääasiassa etäyhteyksin.

Kokouksen alkuun toiminnanjohtaja Teemu Ali-Kovero esitteli lyhyesti yhdistyksen toimintaa sekä valiokuntien ja työryhmien toimenkuvia. Kokouksen jännittävimpänä aiheena oli uuden hallituksen järjestäytyminen erilaisiin luottamustoimiin kuten taloudenhoitajan, koulutusvastaavan sekä opiskelijavastaavan tehtäviin. Hallitus päätti toiminnanjohtajan ja puheenjohtajan johdolla luottamustoimiin uudet vastaavat sekä hallituksen jäsenten henkilökohtaiset varajäsenet. Kokouksessa päätettiin myös valiokuntien, toimikuntien ja työryhmien puheenjohtajat sekä yhdistyksen edustajat vuodelle 2023. Valiokuntiin ja työryhmiin voi liittyä ilmoittamalla asiasta kyseisen toiminnan puheenjohtajalle. Itse haluan toivottaa kaikki kirjoittamisesta, sosiaalisesta mediasta tai muusta viestinnästä kiinnostuneet lämpimästi tervetulleiksi mukaan proviisoriyhdistyksen viestintävaliokuntaan!

Kokouksessa tarkasteltiin myös tapahtumakalenteria tulevalle vuodelle. Luvassa on tuttuja perinteisiä tapahtumia kuten opiskelijoiden haavanhoitokoulutus 8.2. sekä proviisoripäivä 25.3. Helsingissä. Proviisoripäivässä on luvassa lääkealan näyttelyn lisäksi asiaa muun muassa asiakas- ja potilasturvallisuudesta sekä proviisorien asemasta uudistuvassa terveydenhuollossa. Early Bird-lippuja on vielä myynnissä, joten kannattaa käydä ostamassa omansa yhdistyksen verkkosivuilta.

Kokouksen lopussa käsiteltiin vielä tunnustus ja avustus asioita. Valiokunnat muistuttivat, että vielä on aikaa ehdottaa huippu proviisorikollegaa tai opinnoissaan menestynyttä opiskelijaa yhdistyksen tunnustuksen saajaksi yhdistyksen verkkosivuilla. Myös Proviisoriyhdistyksen apuraha farmaseuttisen ammattitaidon kehittämiseen on haettavissa 31.1. asti. Hallituksen seuraava kokous pidetään 7.2. klo.18 alkaen.

Mukavaa alkanutta vuotta!

Ida Pavela, viestintävaliokunnan puheenjohtaja