Hallituksen kokousblogi toukokuu 2022

Hallitus kokousti viidennen kerran 5.5.2022 hybridimallina: Yhdistyksen toimistolla oli ilahduttavasti paljon livenä osallistujia, ja osa nähtiin videon välityksellä. Uusi jäsenrekrykampanja on polkaistu käyntiin, ja siinä uusi jäsen ja jäsenyyttä suositellut jäsen saavat maksullisen OmaPron verkkokoulutuksen veloituksetta! Kampanja kestää 15.8. asti.

Talous- ja avustusasiat

Toiminnanjohtaja Teemu Ali-Kovero esitti vuoden 2021 tilinpäätöksen, joka hyväksyttiin tilintarkastusta ja kevätkokousta varten. Hallitus päätti tukea Kuopion proviisoriopiskelijoiden potkijaistapahtumaa, ja tapahtuma- ja viestintäkoordinaattori Klaus Hämäläinen päätettiin lähettää edustamaan yhdistystä potkijaisiin paikan päälle.

Tapahtumat

Ennen tulevia kesälomia oli odotettavissa useita tapahtumia, joissa hallituksen jäsenet ovat olleet aktiivisesti mukana suunnittelussa ja toteutuksessa: Koulutusvaliokunta järjesti 17.5. Ura sairaala- apteekissa- webinaarin ja ProMentee-työryhmä järjesti 19.5. päätösseminaarin Kuopiossa.

Muut ajankohtaiset asiat

Apteekkityöryhmä piti avoimen keskustelutilaisuuden liittyen Fimean lääkeneuvonnan kehittämisen selvitykseen. Fimea järjesti lääkeneuvontaselvityksen sidosryhmätilaisuuden 18.5., johon toiminnanjohtaja ja tapahtuma- ja viestintäkoordinaattori osallistuivat. Tulevan kevätkokouksen esityslista hyväksyttiin ja päätettiin myös esittää kevätkokoukselle avustuksen antamista Ukrainan humanitaariseen kriisiin.

Hallituksen katse on jo kääntynyt pikkuhiljaa syksyn tapahtumiin, kuten Tuohilammen strategiaviikonlopun suunnitteluun, FIP-kongressiin ja uusien opiskelijoiden tapahtumien suunnitteluun. Näiden lisäksi on luvassa lukuisia sidosryhmätapaamisia, työryhmien kokouksia ja yhteistyötilaisuuksia. Ottamalla some-kanavamme seurantaan pysyt kartalla tulevista tapahtumista ja yhdistyksen kuulumisista.

Hyvää kesän odotusta!

Opiskelijavaliokunnan puheenjohtaja,