Jäsentiedote poliittisista mielenilmauksista helmikuussa 2024

Tiedote 23.1.2024

Useat työmarkkinajärjestöt ja niiden jäsenjärjestöt ovat järjestämässä poliittisia mielenilmauksia Suomen hallituksen esittämiä muun muassa työntekijöihin kohdistuvia muutoksia vastaan.

Koskeeko mielenilmaus Suomen Proviisoriyhdistyksen jäseniä?

Suomen Proviisoriyhdistys ei ole järjestönä mukana helmikuun alussa 2024 suunnitelluissa mielenilmauksissa. Proviisoriyhdistys kannustaa jäseniään sopimaan työehdoistaan ja palkoistaan henkilökohtaisesti. Työnantaja ja työntekijä voivat aina sopia lakien vähimmäisvaatimuksia ja työehtosopimusta paremmista eduista.

Jokaisella suomalaisella on oikeus osoittaa mieltään poliittisissa mielenilmauksissa. Lain mukaan osallistumisesta ei tarvitse ilmoittaa työnantajalle, mutta suosittelemme kertomaan työstä poissaolosta etukäteen työtehtävien tai työvuorojen järjestämiseksi. Poissaolo on palkaton. Työnantajan edustajana toimiva proviisori (esimerkiksi apteekinhoitaja) vastaa tehtävistään myös poissaolon aikana.

Kunnioittaen,

Suomen Proviisoriyhdistys ry