Hallituksen kokousblogi: lokakuu 2023

Proviisoriyhdistyksen hallituksen lokakuun kokous pidettiin tiistaina 10.10.2023 etäkokouksena.

Syyskokous 22.11.2023

Kokouksessa keskusteltiin lähestyvän syyskokouksen järjestelyistä. Syyskokous järjestetään ke 22.11. Pharmaca Oy:n tilossa. Kokouksen yhteydessä kuulemme tiedolla johtamisen mahdollisuuksista ja saamme vinkkejä Pharmaca Fennican tehokäyttöön. Lue lisää ja ilmoittaudu syyskokoukseen.

Myös syyskokouksessa esitettävää vuoden 2024 toimintasuunnitelmaa sivuttiin keskustelussa. Seuraavan vuoden alustava budjetti käytiin läpi ja keskusteltiin tarvittavista toimenpiteistä budjetin tasapainottamiseksi. Yleisen kustannustason nousu näkyy myös yhdistyksen taloudellisessa tilanteessa.

Todettiin, että proviisorien edunvalvonnan kulmakivet -työnimellä kulkenut periaatedokumentti on lähes valmis Tuohilammella tehdyn työstön jälkeen. Dokumentti tullaan esittelemään syyskokouksessa jäsenistölle.

Yhdistyksen sääntöjen päivittämistarpeista keskusteltiin, mutta päätettiin jättää sääntömuutos myöhempään ajankohtaan. Säännöissä ei koettu olevan tällä hetkellä isoja muutostarpeita.

Tapahtumat

Hallitus käsitteli avustuspyyntöjä mm. opiskelijajärjestöiltä suunnitteilla oleviin tapahtumiin liittyen. Opiskelijatoiminnassa on havaittavissa ilahduttavaa aktivoitumista koronavuosien jälkeen!

Tapahtumasyksy on ollut erittäin onnistunut. Proviisoriyhdistyksen järjestämä CV/Linkedin-klinikka sai positiivisen vastaanoton. Joka proviisorin ajankohtaisseminaari Lääkäritalolla sai myös paljon kiitosta jo paikan päällä tapahtumassa. Osallistujia ajankohtaisseminaarissa oli yli 80 henkilöä.

Apteekkariksi-mentorointiohjelman haku on parhaillaan auki ja päättyy lokakuun loppuun. Ohjelmassa on mukana kymmenen mentoria ja paikkoja on vielä jäljellä. Tutustu ohjelmaan ja hae rohkeasti mukaan, jos ura apteekkarina kiinnostaa.

Reipasta ja aktiivista syksyä kollegat!

Hanna Ylä-Rautio
varapuheenjohtaja