Proviisorit eduskuntavaaleissa

Eduskuntavaalit 2023

Eduskuntavaalit pidetään joka neljäs vuosi. Vaaleissa Suomen kansalaiset valitsevat eduskuntaan 200 kansanedustajaa päättämään yhteisistä asioistamme.

Äänestys

Ennakkoäänestysaika on kotimaassa 22.–28.3.2023 ja ulkomailla 22.–25.3.2023. Ennakkoäänestyksessä voit valita äänestyspaikan vapaasti. Varsinainen vaalipäivä on sunnuntai 2.4.2023 ja vaalipäivänä voit äänestää äänestyspaikassa, joka mainitaan äänioikeusilmoituksessa.

Proviisorit eduskuntavaaleissa

• Hämeen vaalipiiri
    • Anna Kaisa Kupiainen, proviisori (Vasemmistoliitto)
  • Oulun vaalipiiri
    • Jyri Saastamoinen, apteekkari (Kokoomus)
  • Helsingin, Uudenmaan, Varsinais-Suomen, Satakunnan, Ahvenanmaan maakunnan, Pirkanmaan, Kaakkois-Suomen, Savo-Karjalan, Vaasan, Keski-Suomen ja Lapin vaalipiirissä ei ole ehdolla proviisoriehdokkaita.

Voit tutustua ehdokkaisiin tarkemmin esimerkiksi eduskuntavaalit 2023 tieto- ja tulospalvelun kautta sekä vaalikoneiden, internetin tai puolueiden ja ehdokkaiden mainonnan kautta.

Ehdokkaat on kirjattu tieto- ja tulospalvelun ”Ehdokkaat” tiedoston hakutoiminnon perusteella 14.3.2023. Hakusanat: proviisori, apteekkari, farmasian, farma, provisor. Suomen Proviisoriyhdistys ei vastaa puuttuvista proviisoriehdokkaista ja heitä koskevista tiedoista. Otathan yhteyttä toimisto@proviisoriyhdistys.net, jos tietosi puuttuvat ja haluaisit ne näkyviin.