Tiina Kuosasta Suomen Proviisoriyhdistyksen toiminnanjohtaja

Suomen Proviisoriyhdistyksen hallitus on nimittänyt Tiina Kuosan toiminnanjohtajaksi. Kuosa aloittaa tehtävässään 3.2.2017.

Kuosa siirtyy Proviisoriyhdistykseen palvelukseen Suomen Apteekkariliitosta, jossa hän on työskennellyt vuodesta 2007 viestintäproviisorina ja Terveydeksi!-lehden päätoimittajana. Tätä ennen hän on työskennellyt muun muassa Helsingin yliopiston farmasian tiedekunnassa tutkinnonuudistushankkeen suunnittelijana sekä farmaseuttina ja proviisorina apteekeissa ja terveyskeskuksen lääkekeskuksessa.

Tiina Kuosa on valmistunut proviisoriksi Helsingin yliopistosta vuonna 2006.

– Proviisorit ovat lääkealan huippuammattilaisia. Velvollisuutemme on huolehtia, että ammattikuntamme osaamista arvostetaan ja että sitä hyödynnetään tehokkaasti tulevien vuosien muutoksissa. Olen todella iloinen päästessäni tekemään työtä tämän hienon ammattikunnan eteen Proviisoriyhdistyksessä, Kuosa toteaa.

Proviisoriyhdistys on farmasian alan merkittävin ja ainoa proviisoreja laaja-alaisesti yhdistävä ammatillinen järjestö. Proviisoriyhdistys edistää lääkehoidon ja ennaltaehkäisevän terveydenhoidon asiantuntemusta yhteiskunnassa ja vahvistaa proviisorien ammatillista identiteettiä. v-mm