Vuoden 2024 Proviisorikollega on Charlotta Sandler

Proviisorikollega-tunnustuksen sai tänä vuonna proviisori Charlotta Sandler. Charlotta on toiminut useiden vuosien ajan näkyvästi alan ja kollegoiden hyväksi. Charlotta on rohkea ja muita eteenpäin kannustava. Laaja-alaisen asiantuntijuutensa ja aktiivisen alaa koskevaan keskusteluun osallistumisensa lisäksi häntä kiitetään tavasta kohdata ihmiset esihenkilönä ja kollegana.

Charlottaa ehdottettiin vuoden proviisorikollegaksi useammassa ehdotuksessa ja hänen saamansa perustelut olivat hyvin kattavat.

Apteekkariliiton farmaseuttisena johtajana toimiessaan Charlotta on tehnyt suurella sydämellä töitä farmasian ja ammattiapteekkien hyväksi. Työssään hän on rohkea ja periksiantamaton eikä jonkin epäkohdan huomatessaan aikaile, vaan ottaa asiakseen korjata asian. Kollegana Charlotta on helposti lähestyttävä ja muut huomioiva, esihenkilönä hän on antanut sopivassa suhteessa tilaa ja vastuuta sekä aina ollut tukena ja pitänyt oman asiantuntijatiiminsä puolia.

Charlotta on Apteekkariliiton farmaseuttisena johtajana tehnyt päämäärätietoista kehittämis- ja vaikuttamistyötä, ja nähnyt toimialan haasteissa aina mahdollisuuksia. Hän on ollut proviisorina, farmasian tohtorina mielellään edustamassa myös mediassa aina silloin, kun apteekeista ja farmasiasta Suomessa keskustellaan. Luottamustehtävien kautta hänelle on kertynyt laaja-alainen, syvällinen tuntemus alastamme, ja tätä kokonaisvaltaista näkemystä hän on pystynyt tuomaan esiin kaikissa niissä tilanteissa, joita eteen on tullut, tai jotka ovat vaatineet puuttumista. Hänen selkeäsanaista ulosantiaan on ollut aina ilo kuunnella.  Charlottalla on upea taito nähdä ihmisen ammatillisten tavoitteiden taakse, ja rohkaista häntä niitä kohti.

Proviisorikollega-tunnustus annetaan kollegiaaliselle, koko työyhteisön huomioon ottavalle proviisorille, joka positiivisella tavalla edustaa ammattikuntaamme. Ehdotuksia palkinnon saajaksi kerättiin joulukuusta 2023 tammikuun 2024 loppuun. Valinnan tunnustuksen saajasta teki Proviisoriyhdistyksen hallitus ProMentee-työryhmän esityksen perusteella.

Vuoden Proviisorikollega julkistettiin Proviisoripäivässä 23.3.2024.