Vuokko Mustosesta Suomen Proviisoriyhdistyksen puheenjohtaja

Suomen Proviisoriyhdistys on nimittänyt Vuokko Mustosen uudeksi puheenjohtajaksi 6.5.2017. Puheenjohtajan kausi on yksivuotinen ja päättyy 31.12.2017.

Vuokko Mustonen aloittaa toimessaan välittömästi puheenjohtaja Mikko Lähdevuoren siirryttyä Suomen Proviisoriyhdistyksen toiminnanjohtajaksi 22.4.2017.

– Suomen Proviisoriyhdistyksen tulee lääke- ja terveydenhuoltoalan yhteistyöjärjestönä myös jatkossa käydä aktiivista keskustelua niiden tahojen kanssa, jotka kehittävät suomalaisen yhteiskunnan rakenteita. Näin saamme proviisorien ammattitaidon ja potentiaalin koko yhteiskunnan tietoisuuteen. Tällaista proviisorien edunvalvontaa minä haluan edistää, puheenjohtaja Mustonen toteaa.

Mustonen on koulutukseltaan proviisori ja on toiminut aiemmin muun muassa apteekissa. Mustonen on lisäksi apteekeille myyntivalmennuspalveluita tarjoava yrittäjä.

– Proviisoriyhdistyksen alkuvuosi on ollut tapahtumarikas ja antoisa. Olemme määrätietoisesti ottaneet askelia, joita  koemme 2010-luvun muuttuvan lääketoimialan meiltä edellyttävän. Proviisoriyhdistyksen toiminnan keskiössä ovat oman professionsa huippuosaajat - siis kaikki proviisorit. Odotamme innolla Vuokon siirtymistä Suomen Proviisoriyhdistyksen ruoriin. Olemme alkuvuodesta lähtien käyneet Vuokon kanssa hedelmällistä keskustelua yhdistyksen toiminnan kehittämiseen liittyen, nykyinen toiminnanjohtaja Lähdevuori toteaa.

Suomen Proviisoriyhdistys täydensi kevätkokouksessaan 6.5.2017 myös hallituksen kokoonpanoa valitsemalla uuden varsinaisen jäsenen sekä kaksi uutta varajäsentä. Hallituksen varsinaiseksi jäseneksi valittiin FaT Tanja Kivinummi. Kivinummi on toiminut alkuvuoden ajan yhdistyksen hallituksen varajäsenenä ja koulutusvastaavana sekä koulutusvaliokunnan puheenjohtajana. Varajäseniksi valittiin koulutusvaliokunnan ja mentorointityöryhmän jäsen sekä Proviisoriyhdistyksen FaT-verkoston tämän vuoden puheenjohtaja Niina Suni sekä viestintävaliokunnan jäsen, proviisoriopiskelija Samuli Auno.

8.5.2017 hk