Blogit edustavat kirjoittajansa näkemyksiä eivätkä näin ollen kuvaa yhdistyksen virallista kantaa.

Hallituksen kokousblogi: syyskuu 2023

Proviisoriyhdistyksen hallitus kokousti 12. syyskuuta yhteensä 11 hallituslaisen ja kolmen toimiston edustajan voimin. Tulevaa syyskokousta silmällä pitäen kävimme toiminnanjohtajan johdolla läpi kuluvan vuoden toimintasuunnitelmaa ja millä tavoin yhdistys on mennyt kohti tavoitteita, jotka vuoden alussa asetimme. Vuoden 2023 teemana on ollut proviisori-identiteetin vahvistaminen, ja työn alla on ollut muun muassa yhdistyksen toimintaa linjaavien edunvalvonnan kulmakivien määrittäminen. Piakkoin myös jäsenistö pääsee niitä kriittisesti tarkastelemaan ja antamaan palautetta.

Syyskokous 22.11.2023

Jäsenet ovat tervetulleita osallistumaan yhdistyksen syyskokoukseen, jonka asialistalla ovat tuttuun tapaan mm. seuraavan vuoden toimintasuunnitelma ja talousarvio sekä uusien hallituslaisten ja varajäsenten valinta. Syyskokous järjestetään yhteistyössä Pharmaca Oy:n kanssa, ja tilaisuus alkaa Pharmacan tarjoamalla koulutuksellisella osuudella. Jäsenet voivat ehdottaa aiheita syyskokouksessa käsiteltäviksi, ja ne pyydetään lähettämään 30.9. mennessä (tästä lisää sähköisessä jäsenkirjeessä ja Proviisori-lehdessä 3/2023).

Apurahat - Teva Finlandin apuraha

Proviisori- tai proviisoriopiskelijajäsen - muistathan hakea Teva Finlandin lahjoittamaa apurahaa taikka vinkata tästä mahdollisuudesta kollegallesi, apurahahaku on auki 15.10. asti.

Tulevia tapahtumia & toimintaa

Vilkas syksy tapahtumineen on käynnissä, ja monenlaista on syksyyn jo mahtunut. Opintosyksyn alun myötä käynnistyvät jälleen monet opiskelijatapahtumat, joissa Proviisoriyhdistys on tavalla tai toisella mukana. Tule rohkeasti juttelemaan toimiston, hallituksen taikka valiokuntien aktiiveille! Toimintaan voi osallistua matalalla kynnyksellä ja jo ihan opintojen alusta asti vaikka opiskelijavaliokuntatoiminnan (OVK) kautta. Seuraavana kalenterissa ovat Kuopion (20.9.), Helsingin (21.9.) ja Turun 26.9. Toiminnalla tutuksi -illat opiskelijoille, joihin olemme saaneet ilahduttavan paljon ilmoittautuneita. Muita tulevia proviisoriyhdistyksen järjestämiä tapahtumia ovat 27.9. Farmanian kanssa yhdessä järjestettävä CV-LinkedIn-klinikka (mukaan mahtuu yhä ja ilmoittautuminen on auki 20.9. asti!), Joka proviisorin ajankohtaisseminaari 6.10. Lääkäritalolla Helsingissä (mukana myös lääkealan näyttely) ja Apteekin henkilöstöjohtamisen koulutus Oulussa 15.11. Helsingissä järjestetään vierailu HUS Apteekkiin 12.10., jossa pääsee tutustumaan HUS-Apteekin toimintaan ja proviisorin uramahdollisuuksiin Suomen suurimmassa sairaala-apteekissa. Kokouksessa kuulimme myös, että kevään proviisoripäivän suunnittelu on jo käynnissä. Koulutuksia suunnitellaan koulutusvaliokunnassa, jonka kokouksiin voivat kaikki jäsenet osallistua, ja yksittäisiinkin kokouksiin saa tulla mukaan ideoimaan taikka tutustumaan valiokuntatoimintaan.

Tavataan siis vaikka syyskokouksessa tai muissa syksyn monista tapahtumista!

Haluan myös toivottaa kaikille oikein hyvää Maailman farmasistien päivää 25. syyskuuta (World Pharmacists Day), jonka teemaksi FIP eli farmasian alan maailmanjärjestö on valinnut farmasistien tärkeän roolin osana terveydenhuoltojärjestelmää - "Pharmacy strengthening health systems". Kampanjaan voi osallistua vaikka lataamalla omaan sosiaaliseen mediaan kampanja-aiheisen profiilikuvan.

Terveisin,
Tiina Tapanila