Hallituksen kokousblogi: maaliskuu 2024

Proviisoriyhdistyksen hallituksen lokakuun kokous pidettiin torstaina 7.3.2024 etäkokouksena.

Kokouksen agendalla oli mm. Proviisoriyhdistyksen apurahan saajien hyväksyntä apurahatoimikunnan esityksestä. Laadukkaita hakemuksia oli saapunut mukava määrä ja niiden joukosta löysimme sopivat kandidaatit apurahan myöntämisen periaatteita noudatellen. Apurahojen saajat julkistetaan aivan tuota pikaa Proviisoripäivässä lauantaina 23.3.2024.

Proviisoripäivään on ilmoittautunut ilahduttavan suuri joukko aktiivisia jäseniämme, myös lääkealan näyttely on erittäin kattava. Odotamme innolla kollegoiden tapaamista ympäri Suomen. Myös luentoaiheet ovat jälleen erittäin ajankohtaiset.

Proviisoripäivässä esitellään myös uuden uutukainen proviisorien edunvalvonnan kulmakiviä kokoava Proviisorin merkitys yhteiskunnalle -periaatedokumentti. Se sisältää kymmenen johtavaa ajatusta proviisorin roolista osana lääkealaa kolmeksi kokonaisuudeksi jaoteltuna. Dokumentissa kuvataan proviisorina toimimisen lähtökohtia ja edellytyksiä sekä tuodaan esille proviisorin monipuolista ja ainutlaatuista osaamista lääkealan vastuutehtävissä. Esite jaetaan kaikille osallistujille ja otamme mielellämme vastaan palautetta sen sisällöstä.

Kuten kaikissa hallituksen kokouksissa, hyväksyimme myös tässä kokouksessa uusia jäseniä yhdistykseen ja tarkastelimme jäsenmaksujen tilannetta. Päätimme myös apteekkikohtaisen erän jakamisesta toimiston henkilökunnalle.

Kevätkokous järjestetään torstaina 16.5.2024 - varaa päivä kalenteriisi ja ilmoittaudu mukaan! Kokous pidetään Orionin tiloissa Espoon Mankkaalla. Pääsemme tällöin myös tutustumaan Orionin uuteen hienoon elämysalueeseen ja kuulemme puheenvuoron suomalaisen innovaation viemisestä maailmalle menestyksellä. Vierailun yhteydessä on myös mahdollista vierailla Orionin henkilöstömyymälässä.

Valoisaa kevättä kaikille!

Hanna Ylä-Rautio