Hallituksen kokousblogi: maaliskuu 2021

Proviisoriyhdistyksen vuoden kolmas hallituksen kokous pidettiin 10-MAR-2021 etäyhteyksin. Tässä kirjoituksessa nostan esille kokouksessa läpikäytyjä asioita.

Kevätkokous

Tulevasta kevätkokouksen järjestämistavasta ja sisällöstä käytiin alustavaa keskustelua. Etäosallistumismahdollisuus nähtiin vallitsevasta tilanteesta johtuen hyvänä ja päätettiin, että yhdistyksen jäsenillä on mahdollisuus osallistua kokoukseen etäyhteyksin. Tervetuloa siis kaikille jäsenille mukaan kevätkokoukseen etäyhteyden välityksellä!

Talous ja avustukset

Kokouksessa käytiin läpi myös talousasioita järjestösihteerin esittelemänä. Päätettiin mm. hankkia näkyvyyttä Farmasian opiskelijayhdistys Fortis ry:n haalareihin. Lisäksi vahvistettiin apurahatoimikunnan esityksen perustella Proviisoriyhdistyksen vuoden 2021 apurahojen saajat. Apurahoja jaettiin tänä vuonna yhteensä 1430 e.

Jäsenasiat

Jäsenasioiden käsittelyn kohdalla todettiin muutokset jäsenmäärässä ja keskusteltiin mm. jäsenmaksujen tilanteesta, jäsenmaksuluokista ja luokkien erityistilanteista. Lisäksi päätettiin teettää perinteinen jäsenkalenteri vuodelle 2022.

Promentee

Kokouksessa hyväksyttiin Promentee-työryhmän valmistelema ehdotus haku- ja osallistumiskelpoisuudesta mentorointiohjelmaan. Työryhmän esityksen perusteella kokouksessa valittiin myös Vuoden proviisorikollega ja tällä kertaa palkinnonsaajaksi valittiin proviisori Jarno Kaarlas. Valinnasta voi lukea enemmän Proviisoriyhdistyksen nettisivujen ajankohtaista-osiosta. Onnea Jarno!

Koulutusasiat ja ajankohtaista

Lähiaikoina yhdistyksen opiskelijajäsenille on tarjolla kaksi koulutusta: Maaliskuussa GSK:n järjestämä suunhoitowebinaari ja huhtikuussa luvassa on Oriolan ja Mölnlycken haavanhoitokoulutus. Lopuksi kokouksessa käytiin läpi yhdistyksen tulevia tapaamisia sidosryhmien kanssa.

Tämän blogikirjoituksen kirjoitti

Henri Sormunen,