Yleistä ProMentee-ohjelmiin hakemisesta

Alkavista ohjelmista löytyy lisätietoa kunkin ohjelman omalta sivulta, joilta pääsee myös hakulomakkeisiin. Mikäli juuri tällä hetkellä ei ole sopivaa ohjelmaa käynnistymässä, voit tiedustella seuraavien ohjelman ajankohtaa sähköpostitse: promentee@proviisoriyhdistys.net.

Mentoroitavat

Kaikki yhdistyksen proviisorijäsenet ja pian valmistuvat proviisoriopiskelijat voivat hakea mentoroitavaksi ProMentee-ohjelmaan. Apteekkariksi ProMentee -ohjelma on tarkoitettu apteekkarin uraa tavoitteleville yhdistyksen proviisorijäsenille. Opiskelijan ProMentee -ohjelmaan voivat puolestaan hakea mukaan yhdistyksen proviisoriopiskelijajäsenet.

Hakuohjeet mentoroitaville

Ohjelmiin haetaan mukaan täyttämällä sähköinen hakulomake ja liittämällä mukaan CV. Hakulomakkeessa kysymme työtaustasta, tavoitteista ja motivaatiosta mentorointia kohtaan sekä odotuksista ProMentee-ohjelmalta. Haun voi halutessaan kohdistaa suoraan tietylle tai useammalle mentorille.

Arvostamme huolella täytettyjä hakulomakkeita, sillä mentorointiparien tai -ryhmien valinta tullaan tekemään hakemusten perusteella! Hakemukset ja CV:t käsitellään luottamuksellisesti, eikä tietoja käytetä ohjelman ulkopuolisiin tarkoituksiin. Kaikki hakemukset ja CV:t säilytetään vain niiden käsittelyn ajan.

Mentoroitavien valinta

ProMentee-ohjelmiin valitaan riippuen ohjelmasta noin 10 mentoroitavaa. Valintaan vaikuttavat eniten hakijan motivaatio ja sopivan mentorin löytyminen. Valintaprosessi on kolmivaiheinen. ProMentee-työryhmä käsittelee ensin kaikki hakemukset ja ohjaa kullekin mentorille useamman mentoroitavan hakemuksen. Mentorit ilmoittavat työryhmälle, ketä hakijoista he ensisijaisesti haluaisivat mentoroida ja lopuksi työryhmä vahvistaa valinnat.

Mentorit

Oletko valmis jakamaan kokemustasi, tietojasi ja taitojasi sekä verkostoitumaan muiden proviisorien kanssa? Haluatko kehittää mentorointi-, vuorovaikutus- ja johtamistaitojasi?

Haemme mentorointiohjelmiimme mukaan kehittymishaluisia ja motivoituneita mentoreita. Palaute aiemmista ohjelmista on ollut erittäin positiivista. Myös mentorit ovat kokeneet kehittyneensä esimiehinä ja ohjelman myötä ovat saaneet uusia ajatuksia.

Mentorin ei tarvitse olla Suomen Proviisoriyhdistyksen jäsen. Mikäli kiinnostuit, otathan yhteyttä Promentee-työryhmään.