Ilmoittajalle

Proviisori on koko farmasian alan kattava ammatillinen aikakauslehti, joka toimii keskeisenä lääkealan tiedotuskanavana ja Suomen Proviisoriyhdistys ry:n jäsenlehtenä.

Proviisori-lehden avulla tavoitatte laajasti farmasian alan ammattilaiset. Suurimman lukijakunnan muodostavat proviisorit ja apteekkarit, jotka päättävät apteekeissa niin resepti- kuin itsehoitolääkkeiden tilauksista kuin myös tuotteiden esillepanosta ja kampanjoista. Proviisori-lehdessä voitte mainostaa sekä itsehoitotuotteita että reseptivalmisteita.

Proviisori-lehti on Aikakausmedian jäsenlehti ja sen kustantaa Suomen Proviisoriyhdistys ry:n omistama ProviisoriViesti Oy.

Proviisori luetaan tarkkaan! Noin 75 % lukijoista lukee ainakin puolet lehden artikkeleista. Noin 30 % lukijoista lukee lähes koko lehden. Vastaajista 93 % lukee Proviisorin jokaisen numeron.

Jakelu

Proviisori-lehti ilmestyy ensisijaisesti sähköisenä lehtenä. Sähköinen lehti julkaistaan Proviisori-sovelluksessa, Proviisori-lehden verkkosivulla sekä Proviisoriyhdistyksen suljetulla jäsenalueella. Erilliseen julkisesti esillä olevaan näköislehteen tarjoamme mahdollisuuden vaihtaa reseptilääkemainoksen tilalle yleisölle sopiva mainos veloituksetta.

Sähköisen lehden lisäksi Proviisorista julkaistaan painettu versio, joka sisältää kaikki ilmoitukset ja suuren osan lehden jutuista joko täydellisenä tai osittain. Paperisen lehden lukijat ohjataan sähköisen lehden pariin QR-koodien avulla.

Painettu Proviisori-lehti lähetetään maksutta kaikille Suomen Proviisoriyhdistyksen jäsenille ja muille tilauksen tehneille proviisoreille, apteekkareille ja terveydenhuollon ammattilaisille. Lisäksi lehti jaellaan kaikkiin apteekkeihin henkilökunnan luettavaksi, sairaala-apteekkeihin, lääkeyrityksille, lääketukkukauppoihin, lääke- ja terveydenhuollon viranomaisille ja farmasian koulutusyksiköihin sekä median edustajille.

Proviisori-lehden levikki on vähintään 2 500 kappaletta vuonna 2024.

Mediatiedot

Proviisori-lehden mediatiedoissa annamme tarvittavat tiedot lehdessä ilmoittamisesta. Ota yhteyttä päätoimittajaan, jos kaipaat yksityiskohtaisempaa lisätietoa.

Tuotantoaikataulu ja ilmestymispäivät

Proviisori ilmestyy 4 kertaa vuodessa.

Määräpäivä lehden juttujen lähettämiselle editointia, korjauksia ja kommentointia varten on noin 6 viikkoa ennen ilmestymispäivää. Lehti lähtee painoon noin 2 viikkoa ennen ilmestymispäivää.

Numero Varauspäivä mainoksille Aineistopäivä mainoksille Ilmestymispäivä
1/2024 19.1. 29.1. 23.2.
2/2024 5.4. 16.4. 17.5.
3/2024 16.8. 26.8. 20.9.
4/2024 8.11. 18.11. 13.12.

Ilmoitusten koot ja hinnat

Ilmoituksiin tulee lisätä 5 mm leikkuuvara.

Koko ja sijainti Mitat (leveys × korkeus) Hinta (alv 0 %)
1/1 sivu, takakansi 215 mm × 260 mm 2 450 €
1/1 sivu, sisäkansi 215 mm × 290 mm 2 200 €
1/1 sivu, pääkirjoituksen viereinen sivu 215 mm × 290 mm 2 150 €
1/1 sivu, sisäsivu 215 mm × 290 mm 2 000 €
1/2 sivu, sisäsivu pysty 106 mm × 290 mm 1 550 €
1/2 sivu, sisäsivu vaaka 215 mm × 144 mm 1 450 €
1/3 sivu, sisäsivu pysty 68 mm × 290 mm 1 350 €
1/4 sivu, sisäsivu 106 mm × 144 mm 1 200 €

Hintoihin lisätään alv 24 %. Hinnat ovat voimassa vuonna 2024.

Liitteiden hinnat sopimuksen mukaan. Lisätiedot päätoimittajalta.

Alennukset

Toisto- ja vuosisopimuksiin on neuvoteltavissa alennuksia. Lisätiedot päätoimittajalta.

Koulutus- ja työpaikkailmoituksiin annetaan 25 % alennus. Mediatoimistoille annetaan 15 % alennus.

Reseptilääkkeiden mainonta Proviisori-lehdessä

Proviisori-lehdessä on mahdollista julkaista mainoksia lääkemääräyksellä toimitettavista lääkkeistä. Mikäli ilmoitus sisältää reseptilääkemainontaa, on julkisesti esillä olevaan näköislehteen mahdollista vaihtaa toinen ilmoitus reseptilääkemainoksen tilalle ilman erillistä veloitusta. Pyydämme toimittamaan myös tämän ilmoitusaineiston viimeistään aineistopäivänä. Proviisori-sovelluksessa, Proviisori-lehden verkkosivulla ja suljetulla jäsen­alueellamme julkaistava digilehti sisältää reseptilääkemainokset sellaisenaan. Lehden tilaaminen yksityishenkilönä vaatii tunnistautumisen terveydenhuollon ammattihenkilönä.

Aineistovaatimukset

Ilmoituksiin tulee lisätä 5 mm leikkuuvara. Logoja ja tekstejä ei saa asettaa 8 mm lähemmäs ilmoituksen reunoja.

Tekniset tiedot

Lehden koko: 215 mm × 290 mm
Painopinta-ala: 180 mm × 250 mm
Palstojen lukumäärä: 2–3 kpl
Palstan leveys: 57 mm
Painomenetelmä: offset
Sidonta: stiftaus
Sävykuvien resoluutio: 300 dpi
Rasteritiheys: 60

Aineiston toimitus

Ilmoitusaineistot toimitetaan viimeistään aineistopäivänä taittovalmiina PDF-tiedostoina osoitteeseen:

proviisori(at)osg.fi

Mikäli ilmoitus sisältää reseptilääkemainontaa, on julkisesti esillä olevaan näköislehteen mahdollista vaihtaa toinen ilmoitus reseptilääkemainoksen tilalle ilman erillistä veloitusta. Pyydämme toimittamaan myös tämän ilmoitusaineiston viimeistään aineistopäivänä. Proviisori-sovelluksessa, Proviisori-lehden verkkosivulla ja suljetulla jäsen­alueellamme julkaistava digilehti sisältää reseptilääkemainokset sellaisenaan.

Valmiit liitteet toimitetaan erikseen sovittaessa suoraan lehtipainoomme. Lisätiedot päätoimittajalta.

Ehdot

Ilmoitus on peruttava viimeistään ilmoitusten varauspäivänä. Reklamaatiot on annettava 7 vrk:n kuluessa lehden ilmestymisestä. Lehden vastuu virheistä rajoittuu enintään ilmoituksesta maksettuun hintaan. Lehti ei vastaa ilmoituksen asuun tulleesta virheestä, joka johtuu lehdelle toimitetusta puutteellisesta materiaalista, puutteellisesta tai virheellisestä aineistosta, epäselvästä käsikirjoituksesta tai puhelimitse annetusta ilmoituksesta.

Proviisorin yhteystiedot

Päätoimittaja

Teemu Ali-Kovero
teemu.ali-kovero(at)proviisoriyhdistys.net