Talouskiertue

Proviisoriyhdistyksen talouskiertue on proviisoreille suunnattu koulutus käytännön apteekkitalouteen. Koulutus sisältää sekä teoriaa että käytännönläheistä tarkastelua ja työkaluja oman työpaikan talouden seuraamiseen ja suunnitteluun sekä valmistaa proviisoria apteekkihakuvaiheeseen. Aamupäivällä koulutuksessa käsitellään talouden perusteita ja perehdytään tuloslaskelmaan, taseeseen ja yrityksen tunnuslukuihin. Iltapäivällä koulutuksessa syvennytään apteekkialan talouden suunnitteluun, hallintaan ja seuraamiseen mm. esimerkkiapteekkien tuloslaskelmia ja tapauksia tarkastelemalla.

Talouskiertue on järjestetty vuodesta 2014 lähtien järjestyksessään Oulussa, Kuopiossa, Joensuussa, Vaasassa, Tampereella, Turussa, Lahdessa, Porissa, Lappeenrannassa, Kajaanissa, Jyväskylässä ja Porvoossa. Koulutuksen osallistujista 100 % suosittelee koulutusta kollegalleen (koulutuksen palautekysely).

Huom! Koronatilanne saattaa vaikuttaa tulevien koulutusten järjestämiseen. Osallistujien turvallisuus on etusijalla, ja tapahtuman järjestelyissä kiinnitetään erityistä huomiota toimenpiteisiin, joilla osallistujien turvallisuutta voidaan parantaa. Toimenpiteet perustuvat mm. viranomaisten määräyksiin ja ohjeisiin. Mahdolliset rajoitukset ja koulutuksen järjestämisen edellytykset arvioidaan ilmoittautumisajan päättymiseen mennessä.

Talouskiertue 2023

Talouskiertue järjestetään seuraavan kerran kevättalvella 2023 Seinäjoella.

Talouskiertueen ohjelmarunko

Ohjelma ja aikataulu tarkentuvat ennen ilmoittautumisen alkamista.

8.30 Tervetuliaissanat, Suomen Proviisoriyhdistys
  Apteekkitalouden perusteet
Talenom Oy
  Apteekkikaupan rahoittaminen ja apteekin maksuliikennepalvelut
OP:n Apteekkitiimi
  Apteekin tulos, talouden seuranta ja tulokseen vaikuttaminen, osa 1
  Lounas
  Apteekin tulos, talouden seuranta ja tulokseen vaikuttaminen, osa 2
  Iltapäiväkahvit
  Apteekkiluvan hakeminen ja apteekkikaupat
Risto Holma, apteekkari, MBA, Lauttiksen apteekki, Helsinki
  Päivittäinen apteekkitalous - kuinka seurata apteekin päivittäistä taloutta
Harri Masko, Receptum Oy
16.30 Päätös

Osallistumismaksu

Proviisoriyhdistyksen jäsenet 100 €, muut kuin jäsenet 160 €. Osallistumismaksu sisältää päivän luennot, luentomateriaalit (tulostettuna/sähköisesti) ja tarjoilut. Laskut välitetään ilmoittautumisen yhteydessä annettuun sähköposti- tai verkkolaskutusosoitteeseen. Osallistujalaskutus perustuu seminaaripäivän jäsenolosuhteeseen. 14–7 päivää ennen koulutusta tulleista peruutuksista peritään 50 % päivän osallistujamaksusta ilman sairauslomatodistusta. Alle seitsämän päivää ennen koulutusta tulleista peruutuksista peritään 100 % päivän osallistujamaksusta ilman sairauslomatodistusta. Osoitteeseen toimisto@proviisoriyhdistys.net voi välittää muutostietoja koskien ilmoittautumista.