Talouskiertue

Proviisoriyhdistyksen talouskiertue on proviisoreille suunnattu koulutus käytännön apteekkitalouteen. Koulutus sisältää sekä teoriaa että käytännönläheistä tarkastelua ja työkaluja oman työpaikan talouden seuraamiseen ja suunnitteluun sekä valmistaa proviisoria apteekkihakuvaiheeseen. Aamupäivällä koulutuksessa käsitellään talouden perusteita, kuten sitä mikä on tuloslaskelma tai tase. Iltapäivällä koulutuksessa syvennytään apteekkialan talouden suunnitteluun, hallintaan ja seuraamiseen mm. esimerkkiapteekkien tuloslaskelmia ja tapauksia tarkastelemalla.

Talouskiertue on järjestetty vuodesta 2014 lähtien järjestyksessään Oulussa, Kuopiossa, Joensuussa, Vaasassa, Tampereella, Turussa, Lahdessa, Porissa, Lappeenrannassa, Kajaanissa ja Jyväskylässä. Koulutuksen osallistujista 100 % suosittelee koulutusta kollegalleen (koulutuksen palautekysely).

Huom! Koronatilanne saattaa vaikuttaa tulevien koulutusten järjestämiseen. Osallistujien turvallisuus on etusijalla, ja tapahtuman järjestelyissä kiinnitetään erityistä huomiota toimenpiteisiin, joilla osallistujien turvallisuutta voidaan parantaa. Toimenpiteet perustuvat mm. viranomaisten määräyksiin ja ohjeisiin. Mahdolliset rajoitukset ja koulutuksen järjestämisen edellytykset arvioidaan ilmoittautumisajan päättymiseen mennessä.

Virtuaalisesti keväällä 2021

OHJELMA

I OSA 13.4. 13–16 Apteekkitalouden perusteet, Arne Hurme, Talenom Oy
      Apteekin mittarit, Receptum Oy

II OSA 19.4. 13–16 Apteekin tulos, talouden seuranta ja tulokseen vaikuttaminen,
      apteekkari Risto Holma, Lauttiksen apteekki
      Myynnin seuranta ja muutosten analysointi, Receptum Oy

III OSA 27.4. 13–15 Apteekkiluvan hakeminen ja apteekkikaupat, Risto Holma

OSASSA I käsitellään talouden perusteita, tuloslaskelmaa ja tasetta sekä apteekin verotusta. Tavoitteena on saada selville mitä talousinformaatiota tarvitaan talouden ohjaamiseen ja miten eri tunnuslukuja hyödynnetään ohjauksessa. Lopuksi tarkastellaan apteekkitoiminnan mittareita järjestelmätoimittajan esimerkkien avulla.

OSASSA II syvennytään apteekkialan nykytilaan sekä apteekin liiketoiminnanhaasteisiin.  Apteekin talouden suunnittelua, hallintaa ja seuraamista käydään läpi konkreettisten esimerkkien avulla. Lopuksi tarkastellaan myynnin seurantaa ja muutosten analysointia järjestelmätoimittajan esimerkkien avulla.

OSASSA III kokenut apteekkikauppias ja apteekkari kertoo, mitä apteekkiluvan hakemisessa tulee pohtia ja mitä kannattaa selvittää ennen apteekkiluvan hakemista. Lisäksi käydään läpi apteekkikaupat ja apteekin vastaanottamisen ensiaskeleet.

OSALLISTUMISMAKSU

Webinaarisarja muodostaa kiinteän kokonaisuuden. Halutessaan voi valita ja osallistua myös yksittäisiin webinaareihin.

Proviisoriyhdistyksen jäsenet koko webinaarisarja 40 € (yksittäin 15 € / osa)
Muut koko webinaarisarja 55 € (yksittäin 20 € / osa)

Hinta sisältää koulutuksen sekä koulutusmateriaalin. Koulutusta ei tallenneta.

ILMOITTAUTUMINEN

Siirry ilmoittautumislomakkeelle

Ilmoittautuminen on sitova. Ilmoittautumisen voi peruuttaa maksuttomasti ilmoittautumisajan päättymiseen mennessä. Mahdolliset peruutukset tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen toimisto@proviisoriyhdistys.net

Ilmoittautumisaika päättyy 7 päivää ennen webinaaria.

Koulutuspäivä syksyllä 2021

Paikkakunnalle rantautuva koulutus pyritään järjestämään seuraavan kerran syksyllä 2021.

Ehdota koulutuspaikkakunta vuodelle 2021

KOULUTUSPÄIVÄN OHJELMA

7.00-  Hotellin aamiainen tarjolla

8.30 Tervetuliaissanat, Suomen Proviisoriyhdistys

8.45 Apteekkitalouden perusteet, Arne Hurme, Talenom Oy

11.00 Lounas

11.45 Apteekin tulos, talouden seuranta ja tulokseen vaikuttaminen,
  Risto Holma, apteekkari, MBA, Lauttiksen apteekki, Helsinki

14.00 Iltapäiväkahvit

14.20 Apteekkiluvan hakeminen ja apteekkikaupat,
  Risto Holma, apteekkari, MBA, Lauttiksen apteekki, Helsinki

15.30 Päivittäinen apteekkitalous - kuinka seurata apteekin päivittäistä toimintaa,
  Juha Antila, toimitusjohtaja, proviisori, Receptum Oy

16.30 Päätös

OSALLISTUMISMAKSU

Proviisoriyhdistyksen jäsenet 100 €, muut kuin jäsenet 160 €. Osallistumismaksu sisältää päivän luennot, luentomateriaalit (tulostettuna/sähköisesti) ja tarjoilut. Laskut välitetään ilmoittautumisen yhteydessä annettuun sähköposti- tai verkkolaskutusosoitteeseen. Osallistujalaskutus perustuu seminaaripäivän jäsenolosuhteeseen. 14–7 päivää ennen koulutusta tulleista peruutuksista peritään 50 % päivän osallistujamaksusta ilman sairaslomatodistusta. Alle seitsämän päivää ennen koulutusta tulleista peruutuksista peritään 100 % päivän osallistujamaksusta ilman sairauslomatodistusta. Osoitteeseen toimisto@proviisoriyhdistys.net voi välittää myös muutostietoja koskien ilmoittautumista.

Tapahtumien ja tilausten tietosuojaseloste