Koulutus

Proviisoriyhdistys kouluttaa

Proviisoriyhdistys järjestää proviisoreille ja proviisoriopiskelijoille suunnattuja koulutuksia. Ajankohtaiset koulutukset löydät etusivultamme.

Verkkokoulutukset

OmaPro-jäsenintran kautta jäsenet saavat käyttöönsä verkkokoulutustuotannon, josta löytyy kattava paketti luentoja niin johtamiseen, esimies- ja työelämätaitojen kuin proviisorin ydinosaamisen ylläpitämiseen. Katso lista OmaProssa saatavilla olevista koulutuksista.

Koulutustapahtumat

• Proviisoripäivä on Suomen suurin proviisorien ja proviisoriopiskelijoiden koulutustapahtuma, jonka yhteydessä järjestetään kattava lääkealan näyttely. Proviisoripäivä järjestetään vuosittain kevään kynnyksellä maaliskuussa.
  • Joka proviisorin ajankohtaisseminaari on syksyn suuri koulutustapahtuma, jonka yhteydessä järjestetään lääkealan näyttely.
  • Talouskiertue on alueellinen koulutustapahtuma, joka järjestetään vuosittain kahdella paikkakunnalla.
  • Apteekin henkilöstöjohtaminen on alueellinen koulutustapahtuma, joka on vakiintumassa osaksi yhdistyksen koulutustarjontaa. Koulutus järjestetään vuoroin eri paikkakunnilla.
  • Pro Pharmacia -seminaari järjestetään yhteistyössä Suomen Apteekkariliiton kanssa. Vuodesta 2010 lähtien järjestetyt seminaarit ovat alusta alkaen keskittyneet yhteiskunnallisiin ja lääkepoliittisiin teemoihin.
  • Vastavalmistuneille proviisoreille ja valmistuville proviisoriopiskelijoille järjestetään vuosittain esihenkilö- ja johtamiskoulutusta proviisoreja kouluttavasssa yliopistokaupungeissa Helsingissä, Kuopiossa ja Turussa.

Lisäksi Proviisoriyhdistys järjestää mm.

• sääntömääräisten kevät- ja syyskokousten yhteydessä vapaamuotoisempaa ohjelmaa ja koulutusta,
  • urailtoja proviisoreille ja proviisoriopiskelijoille,
  • ProTeollisuus-vierailuja sekä
  • koulutuksia ja illanviettoja sekä proviisoreille että proviisoriopiskelijoille yksin tai yhteistyössä muiden lääkealan toimijoiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa.

29.6.2023/mh