Proviisorien oma yhdistys

Suomen Proviisoriyhdistys on Suomen suurin ja vanhin proviisorien ja proviisoriopiskelijoiden ammatillisia ja taloudellisia etuja ajava yhdistys. Proviisoriyhdistyksen visiona on yhdistää koko Suomen proviisorikunta. Yhdistyksen jäsenmäärä on perustamisestaan lähtien (vuodesta 1983) tasaisessa kasvussa ja aktiivisia jäseniä on yli 1000.

Proviisoriyhdistys tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuden kuulua työttömyyskassaan, ilmaiset neuvonta- ja asianajajapalvelut työsuhdeasioissa sekä taloudellista ja ammatillista edunvalvontaa. Yhdistys rakentaa ja ylläpitää korkeaa ammatti-identiteettiä ja yhteisöllisyyden tunnetta. Jäsenet saavat lisäksi kattavat FiMnet-palvelut, vapaa-ajan matkustajavakuutuksen, edullisia koulutuksia ja paljon muita etuja

Proviisoriyhdistyksen jäseneksi voivat liittyä kaikki proviisorin tutkinnon suorittaneet henkilöt ja proviisoriopiskelijat. Yhdistyksellä on myös apteekkarikunnasta laaja kannattajajäsenjoukko. Apteekkari ja eläkeläisproviisori voi liittyä yhdistyksen kannattajajäseneksiJäsenten tulee noudattaa yhdistyksen sääntöjä. Jäsenten avuksi Proviisoriyhdistys on koostanut tiivistelmän jäsentensä kannalta oleellisista säännöistä.

Tietoa jäsenmaksuista. Jäsenmaksujen suuruus päätetään vuosittain yhdistyksen syyskokouksessa.

päivitetty 25.6.2020/mh