Hallituksen kokousblogi: Maaliskuu 2023

Proviisoriyhdistyksen hallituksen maaliskuun kokous järjestettiin 9.3.2023 etäyhteyksillä.

Koulutusasiat

Muutaman vuoden tauon jälkeen järjestettävä Proviisoripäivä lähestyy, ja kokouksessa viilattiin vielä viimeisiä yksityiskohtia kuntoon. Toki katseet kohdistettiin jo myös muihin tämän vuoden aikana luvassa oleviin koulutuksiin ja tapahtumiin. Tällä hetkellä ilmoittautumiset ovat auki huhtikuussa Tampereella järjestettävään henkilöstöjohtamisen koulutukseen sekä toukokuussa Seinäjoella järjestettävään Talouskiertueeseen.

Apurahat

Apurahatoimikunta teki esityksen apurahojen saajiksi. Apurahoja myönnettiin toimikunnan esityksen mukaisesti kymmenelle hakijalle yhteensä 3000€. Niitä oli haettu muun muassa LHA- ja LHKA- koulutuksiin, kongresseihin osallistumiseksi sekä ERKO-opintoihin.

Opintopalkinnot

Opintopalkintojen saajiksi valittiin opiskelijavaliokunnan esityksen mukaisesti yksi Itä-Suomen yliopistosta ja yksi Helsingin yliopistosta valmistunut tai valmistuva proviisori. Opintopalkintojen saajien valinnassa keskeisinä kriteereinä olivat opiskelumenestys sekä aktiivisuus järjestötoiminnassa. Sekä opintopalkintojen että apurahojen saajat julkistetaan 25.3.

Muut ajankohtaiset asiat

Yleinen keskustelu muun muassa apteekkien omistajuudesta sekä itsehoitolääkkeiden myyntikanavista puhututtaa hallitusta ja apteekkityöryhmää edelleen. Aiheeseen liittyviä kirjoituksia julkaistaan mm. Proviisoriyhdistyksen blogissa.

Aurinkoista kevättä!
Mari Vaarankorpi