Farmasian päivät 2018

Tavataan Farmasian päivillä, osastolla 3g58!

Puuttuuko Sinulta vielä näyttelylippu?

Meillä on vielä jaossa muutama näyttelylippu jäsenistöllemme. Lunasta itsellesi OmaPron maksullinen verkkokoulutus, ja täytä sen jälkeen tämä lomake (sulkeutuu automaattisesti vapaana olevien lippujen  määrän täytyttyä), niin lähetämme Sinulle sähköpostitse Farmasian päivien näyttelylippukoodin. Välitämme lippukoodit kootusti seuraavan kerran ke 14.11. aikana.

Oma Pron maksullisten verkkokoulutusten tarjontaa pääset tarkastelemaan täällä >>. Nyt joukossa on uutena XI Ajankohtaisseminaarin 12.10.2018 videotaltiointi aiheesta Katsaus apteekkilupiin.

Tervetuloa kohottamaan kanssamme malja

Osallistumme Farmasian päivien Happy Hour -tunnelmaan ja tarjoilemme osastollamme kuohuviiniä pe 16.11. klo 17-18. Lokakuun 29. päivä tuli kuluneeksi tasan 35 vuotta yhdistyksen perustamisesta. Tervetuloa kohottamaan malja vaikkapa tämän, 5-vuotiaan yhdistyksen mentorointitoiminnan ja tälle vuodelle julkaistun OmaPron johdosta Farmasian päivien näyttelyosastollemme 3g58!

Kuohuviinin saat, kun näytät ladanneesi OmaPron kännykkäsi tai tablettisi aloitusnäytölle. Ohjeen tätä varten löydät täältä >>

Samaan aikaan voit tavata yhdistyksen toiminnanjohtaja Mikko Lähdevuoren, edunvalvontaproviisori Henna Kyllösen, järjestösihteeri Eija Vartiaisen ja mahdollisuuksien mukaan myös yhdistyksen aktiivitoimijoita.

Liity jäseneksi tai rekrytoi uusi jäsen

Tervetuliaisetunamme saat valita itsellesi yhden maksullisen verkkokoulutuksen avattavaksi käyttöösi, kun liityt jäseneksemme 31.1.2019 mennessä. Vastaavasti jäsen, mikäli rekrytoit meille uuden
 16.11.2018-31.1.2019 liittyvän jäsenen, saat myös valita itsellesi yhden maksullisen OmaPro-verkkokoulutuksen avattavaksi käyttöösi. Suoritamme nämä verkkokoulutusten avaukset keskitetysti kampanjan päättymisen jälkeen. Tarkemmat ohjeet jäsenrekrykampanjaa varten löydät osastoltamme 3g58.

Osallistu Tunnista LHA-osaamisesi -työpajaan

Apteekkien ammatillisen toiminnan edistämisen (AATE) -ryhmä kutsuu Sinut keskustelemaan lääkehoidon arvioinnin osaamisesta ja vaikuttamaan tekeillä olevan portfolion sisältöön. Tapahtuma on avoin kaikille Farmasian Päivien osallistujille!

Farmasian Päivillä järjestetään aiheesta kaksi työpajaa la 17.11. salissa 1A (klo 11 - 12.30 ja klo 14 - 15.30). Keskusteluja vetävät koulutus- ja työvoimapoliittinen asiantuntija Sanna Passi, Suomen Farmasialiitosta ja yliopistonlehtori Marika Pohjanoksa-Mäntylä Helsingin yliopistosta.

Tavoitteet
Työpajassa keskustellaan lääkehoidon arvioinnin (LHA) osaamisesta ja sen tunnustamisesta portfoliotyökalun avulla. Tavoitteena on tuottaa yhteinen näkemys siitä,
•    millä tavalla työelämässä saavutetun lääkehoidon arviointiosaamisen voisi tunnistaa ja tehdä näkyväksi?
•    millainen on hyvä portfoliotyökalu lääkehoidon arviointiosaamisen kehittämiseen ja näyttämiseen työelämässä oleville farmaseuteille ja proviisoreille.

Ennakkomateriaali
Työryhmä apteekkien ammatillisen toiminnan edistämiseksi (AATE): Lääkehoidon arvioinnin osaamistavoitteet farmaseuteille ja proviisoreille eri toimintaympäristöihin. Dosis 33(3): 199-209, 2017
Videotallenteet Farmasian päiviltä 2017: Lääkehoidon tarkistus, arviointi ja kokonaisarviointi: Periaatteet ja tarvittava osaaminen.

Työryhmä apteekkien ammatillisen toiminnan edistämiseksi (AATE-ryhmä)
(jossa edustajat seuraavista organisaatioista Helsingin yliopisto, Itä-Suomen yliopisto, Åbo Akademi, Suomen Apteekkariliitto, Suomen Farmasialiitto, Suomen Proviisoriyhdistys, Farmasian oppimiskeskus, Koulutus- ja kehittämispalvelut HY+, Helsingin yliopisto, Koulutus- ja kehittämispalvelu Aducate, Itä-Suomen yliopisto, Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea)

päivitetty 12.11.2018/hk

Ajankohta: