Juha Päivärinnasta vuoden Proviisorikollega 2015

Suomen Proviisoriyhdistys myönsi järjestyksessään toisen Vuoden Proviisorikollega -palkinnon apteekkari Juha Päivärinnalle Proviisoripäivän yhteydessä 14.3.2015. Valinnan palkinnon saajasta tekivät ProMentor-työryhmä ja Proviisoriyhdistyksen hallitus palkintohaussa annettujen ehdotusten perusteella.

Vuoden Proviisorikollega palkinto on Proviisoriyhdistyksen antama tunnustus yksittäisille proviisoreille, jotka ovat edustaneet ammattikuntaansa esimerkillisesti ja edistäneet sekä työyhteisönsä hyvinvointia että kollegiaalisuutta. Palkinto on osoitus Proviisoriyhdistyksen halusta yhdistää proviisoreita ja lisätä kollegiaalisuutta keskuudessamme.

Tietoa jakamalla paremmiksi proviisoreiksi

Vuoden 2015 Proviisorikollega Juha Päivärinta on vankalla ammattiosaamisella ja upealla positiivisella luonteella varustettu proviisori, joka on valmis laittamaan itsensä likoon ammattikuntansa ja alansa hyväksi. Hän ymmärtää pienen ammattikunnan kollegiaalisuuden voimavaran ja onkin aina halukas jakamaan omaa osaamistaan kanssakollegoilleen, kuvailee häntä palkinnonsaajaksi ehdottanut proviisori.

Päivärinta on toiminut nyt apteekkarina Evijärven apteekissa noin puolentoista vuoden ajan, mitä ennen työkokemusta on kertynyt muun muassa apteekkiproviisorina ja tutkijana. Juha Päivärinta on toiminut aktiivisesti alansa järjestötoiminnassa Proviisoriyhdistyksen hallituksessa taloudenhoitajana sekä puheenjohtajana ja myös ProMentor-ohjelman mentorina.

Päivärinta ei itse osannut odottaa tällaista tunnustusta. Palkinto tuli minulle täytenä yllätyksenä. On hienoa, että yhteisöllisyyttä pyritään kasvattamaan alallamme. Yhteisöllisyys ja tiedon jakaminen ovat mielestäni tärkeitä asioita, jotta voisimme kehittyä entistäkin paremmiksi proviisoreiksi. Auttamalla muita tekee hyvää itselleen ja muille, palkinnosta selvästi hyvin otettu Juha Päivärinta toteaa.

Paljon onnea Juhalle!

16.03.2015