Keskustelutilaisuus apteekkien toimintaedellytyksistä

Suomen Proviisoriyhdistyksen Apteekkityöryhmä järjestää keskustelutilaisuuden apteekkien toimintaedellytyksistä ti 2.8. klo 18–19.30 Google Meet -etäyhteydellä.

Sosiaali- ja terveysministeriö on pyytänyt yhdistyksen lausuntoa esitysluonnoksesta, joka liittyy lääkehuollon kustannustehokkuuden parantamiseen. Valtion lääkekorvausmenoja pyritään pienentämään esimerkiksi lääketaksaa uudistamalla, ja syntyneillä säästöillä rahoitetaan hallitusohjelmaan kirjattua hoitajamitoituksen uudistusta. Lääketaksan uudistus tulisi käytännössä pienentämään apteekin reseptilääkkeiden katetta entisestään.

Proviisoriyhdistys koostaa ja lähettää keskustelun ja kommenttien perusteella yhtenäisen lausunnon STM:n lausuntopyyntöön määräaikaan 8.8.2022 mennessä.

Voit tutustua STM:n lausuntopyyntöön lausuntopalvelussa.

Tervetuloa keskustelemaan!

Ajankohta: