Keskustelutilaisuus biosimilaarien apteekkivaihdosta

Suomen Proviisoriyhdistyksen Apteekkityöryhmä järjestää keskustelutilaisuuden biosimilaarien apteekkivaihdosta ke 19.10. klo 18–19.30 Google Meet -etäyhteydellä.

Sosiaali- ja terveysministeriö on pyytänyt yhdistyksen lausuntoa esitysluonnoksesta, joka liittyy biologisten lääkkeiden lääkevaihtoon apteekeissa. Valtion lääkekorvausmenoja pyritään pienentämään tuomalla biosimilaarit viitehintajärjestelmän piiriin sekä sallimalla biologisten lääkkeiden lääkevaihto apteekeissa. Syntyneillä säästöillä rahoitetaan hallitusohjelmaan kirjattua hoitajamitoituksen uudistusta. Proviisoriyhdistys koostaa ja lähettää keskustelun ja kommenttien perusteella yhtenäisen lausunnon STM:n lausuntopyyntöön määräaikaan 25.10.2022 mennessä.

Voit tutustua STM:n lausuntopyyntöön lausuntopalvelussa.

Tervetuloa keskustelemaan!

Ajankohta: