Martta Hutusta Suomen Proviisoriyhdistyksen uusi edunvalvonta- ja viestintäproviisori

Suomen Proviisoriyhdistys on nimittänyt Martta Hutun uudeksi edunvalvonta- ja viestintäproviisoriksi. Huttu aloittaa tehtävässään 1.1.2019.

Martta Huttu on valmistunut proviisoriksi Helsingin yliopistosta vuonna 2016. Tällä hetkellä Huttu työskentelee apteekkiproviisorina Nurmeksen apteekissa toimien tarvittaessa apteekinhoitajana apteekkarin vaihdostilanteen aikana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa sairaala-apteekeissa sekä lääkkeiden koneellisessa annosjakelussa. Opiskeluaikanaan Huttu on osallistunut aktiivisesti järjestötoimintaan.

Huttu on todella iloinen päästessään tekemään työtä Proviisoriyhdistyksessä. Työssä häntä ohjaa halu auttaa ja hakea sovintoa.

- Otan innolla tehtävän vastaan. Työnkuva tulee olemaan monipuolinen ja vihdoin pääsen vaikuttamaan alamme kehitykseen. Ammattikuntamme osaaminen on ainutlaatuista ja sitä tulisi voida hyödyntää entistä tehokkaammin, Huttu toteaa.

Kollegoiden edunvalvonnan ohella Hutulla on ajatuksena osallistua alan työryhmiin, kartoittaa proviisorien uramahdollisuuksia ja kehittää ammattikunnan osaamista vastaamaan nykytarpeita. Uuden ammattinimikkeensä mukaisesti Huttu haluaa myös panostaa Proviisoriyhdistyksen viestintään ja kehittää yhdistyksen ajankohtaisuutisointia.

- Työsuhdeneuvonnan lisäksi meneillään oleviin uudistuksiin reagoiminen ja niistä tiedottaminen tulevat varmasti olemaan keskeisiä työtehtäviäni, Huttu toteaa.

Rekrytointiprosessi edistyi optimaalisessa tavoiteajassaan. Näin ollen Proviisoriyhdistyksen nykyisellä edunvalvontaproviisori Henna Kyllösellä on mahdollisuus opastaa Huttua tehtäviinsä kuluvalla viikolla vielä ennen siirtymistään seuraaviin tehtäviin. Varmistamme yhdessä tiiminä toiminnan mahdollisimman saumattoman jatkuvuuden.

TEKSTI HK + ML