Vuoden 2021 Proviisorikollega on Jarno Kaarlas

Proviisorikollega-tunnustuksen sai tänä vuonna Jarno Kaarlas Järvenpään lähiapteekista.

Proviisorikollega-tunnustus annetaan kollegiaaliselle, koko työyhteisön huomioon ottavalle proviisorille, joka positiivisella tavalla edustaa ammattikuntaamme. Ehdotuksia palkinnon saajaksi kerättiin alkuvuodesta, ja niitä saapui määräaikaan mennessä neljä.

Jarno Kaarlas toimii Järvenpään lähiapteekin proviisorina. Ehdotuksessa Jarnoa kuvailtiin erinomaiseksi lähiesimieheksi ja asiakaspalvelijaksi, jolla on on koko alaa eteenpäin vievä ote.

Jarno on rautainen farmasian ammattilainen, jonka osaaminen ja asiantuntemus ovat huikealla tasolla. Jarno on työskennellyt apteekissani vasta noin kolme kuukautta, mutta jo tänä aikana osoittanut olevansa erinomainen lähiesimies ja asiakaspalvelija. Hän on saanut henkilökunnalta paljon positiivista palautetta ja kiitosta siitä, että hän auttaa aina ongelmatilanteissa.

Lähiesimiehenä Jarnolla on pilkettä silmäkulmassa ja hän tuokin hyväntuulisuutta apteekkiimme, tarvittaessa kuitenkin hoitaa asioita omistautuen, farmaseuttisen tarkasti, mutta yhdessä henkilökunnan kanssa. Asiakkailta puolestaan on tullut positiivista palautetta suoraan apteekille paikan päällä, mutta myös sosiaalisen median, sähköpostin ja paikallislehden tekstiviestipalstan kautta. Hänellä on koko alaa eteenpäin vievä ote, joka näkyy mm. aktiivisuutena yhteistyökumppaneita kohtaan. Hän on pitänyt yllä vuoropuhelua Kelan suuntaan sekä osallistunut aktiivisesti muihin alaa koskeviin keskusteluihin. Apteekkikokemuksen lisäksi Jarno on myös toiminut vastuunalaisena johtajana. Yllämainittujen perustelujen johdosta esitän siis vuoden proviisorikollegaksi Jarno Kaarlasta.

Valinnan tunnustuksen saajasta teki Proviisoriyhdistyksen hallitus ProMentee-työryhmän esityksen perusteella.