Hallituksen kokousblogi: elokuu 2020

Heinäkuun lyhyen kokoustauon jälkeen hallitus istui jälleen etäyhteyksien päähän kokoustamaan. Kesälomakauden myötä päätösasioita oli hyvin vähäisesti, joten aikaa keskusteluille jäi mukavasti tavallista kokousta enemmän.

Talous

Tavallisempien, toistuvien talousasioiden lisäksi hallitus keskusteli laajemmin talouden tämänhetkisistä näkymistä. Keskustelu koski erityisesti koronaviruspandemiasta johtuvia muutoksia talouteen kevätkaudelta sekä tulevaisuuden näkymiä erityisesti syksyn osalta. Samalla pohdittiin laajasti erilaisia mahdollisia tukitoimenpiteitä, joita yhdistys voisi harkita toteuttavansa.

Koulutusasiat

Koulutustapahtumien osalta syksy näyttää hankalalta koronapandemian aiheuttaman epävarmuuden vuoksi: suunnitteilla on useampikin koulutustapahtuma, mutta valitettavasti tapahtumien peruuntumismahdollisuus on edelleen varsin korkea. Yhdistys seuraa epidemiatilannetta tapahtumien suhteen äärettömän tarkasti. Keväältä marraskuun puoliväliin siirtynyt Proviisoripäivä on hahmottunut valmiiseen muotoonsa ja ilmoittautumisia on jo tullut. Tämän lisäksi suunnitteilla on Talouskiertueen tapahtumat Kajaanissa ja Jyväskylässä. Ura lääketeollisuudessa -koulutukset järjestetään syksyn aikana webinaareina, minkä myötä epidemiatilanteen ei pitäisi vaikuttaa näiden toteutumiseen.

Opiskelijat

Opiskelija-asioiden suhteen kuultiin yhdistyksen opiskelijavaliokunnan valmistautumisesta uusien opiskelijoiden saapumiseen sekä Helsingissä että Kuopiossa. Samalla keskusteltiin lyhyesti Åbo Akademissa alkavasta proviisorikoulutuksesta ja pohdittiin lyhyesti yhdistyksen tarpeista lisätä toimintaansa Turun opiskelijoiden suuntaan.

Apteekkityöryhmä

Yhdistyksen apteekkityöryhmä oli kesän aikana keskustellut Apteekkariliiton kesäkuussa esittelemästä apteekkitalousmallista, ja hallitus kävi keskustelua apteekkisektorin kehittämisestä työryhmän pohdintojen herättelemänä. Samalla pohdittiin lyhyesti tarvetta yhdistyksen apteekkiproviisorin toimenkuvaliitteen päivittämiselle, ja siirrettiin tehtävä työryhmän käsittelyyn.

Blogin kirjoitti
Lauri Elsilä