Hallituksen kokousblogi: helmikuu 2024

Helmikuuhun mahtuu monenlaista makeaa: runebergintorttuja, laskiaispullia ja Suomen Proviisoriyhdistyksen hallituksen kokous.

Helmikuun kokouksessa keskustelimme mitä etuja on kuulua juuri Proviisoriyhdistykseen.

Lakkojen värittämässä keväässä keskustelimme siitä, ettei Proviisoriyhdistyksen jäsenet kuulu lakkojen piiriin vaan edustavat usein työnantajaa. Proviisoriyhdistyksen toiminta on myös nimensä mukaisesti täysin proviisorien edunvalvontaan keskittyvää. Yhdistyksen jäseniä on niin avoapteekeissa, sairaala-apteekeissa, viranomaistehtävissä, teollisuudessa kuin tutkimuspuolellakin. Keskustelimme miten voimme vielä paremmin tukea ja tuoda arvoa kaikkien eri sektorien proviisoreille. Lue blogia pidemmälle, niin saat selville mitä keväälle on jo luvassa.

Olethan huomannut jäsenmaksulaskun sähköpostissasi? Pahoittelemme jäsenmaksulaskun otsikkoon tällä kertaa lipsahtanutta kirjoitusvirhettä. Pyrimme jatkossa tekemään jäsenmaksun maksamisesta vielä nykyistä jouhevampaa.

Proviisoripäivässä 23.3.2024 on asiantuntevien puhujien ja ajankohtaisten aiheiden lisäksi ilo julkistaa Proviisorikollega sekä opintopalkinnon ja apurahan saajat. Vielä olemme tunnustusten saajista hyshys –Tule Proviisoripäivään kuulemaan keillä pääsemme tunnustukset antamaan! Proviisoripäivässä on myös moninainen joukko näytteilleasettajia, jotka odottavat innolla aktiivisia näyttelyyn tutustujia.

Maaliskuisen Proviisoripäivän lisäksi yhdistys järjestää Helsingissä huhtikuussa Apteekin henkilöstöjohtamisen koulutuksen. Toukokuulle on myös suunnitteilla vierailu OYS Apteekkiin, kerromme siitä lisää pian.

Lääketeollisuusverkoston toiminta on startannut helmikuun alussa ja verkoston alkukäynnistelyt ovat menossa. Tule rohkeasti mukaan! Jos sinua kiinnostaa Lääketeollisuusverkoston toiminta, jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä.

Proviisoriyhdistys on jättänyt omat vastauksensa lausuntopyyntöihin rokotusoikeiden laajentamisesta niin covid-19 kuin muidenkin rokotteiden osalta koskemaan myös farmasian ammattilaisia.

Nähdään Proviisoripäivässä!

Eeva