Blogit edustavat kirjoittajansa näkemyksiä eivätkä näin ollen kuvaa yhdistyksen virallista kantaa.

Hallituksen kokousblogi: toukokuu 2023

Hallituksen kokouksessa 4. toukokuuta oli aistittavissa kevättunnelmaa. Puheenjohtajamme Sara luotsasi kokoustajat asialistan läpi varmalla mutta iloisella otteella.

Kokouksessa käytiin läpi yhdistyksen kevätkokouksen materiaalia. Kevätkokouksessa esitellään hallituksen kertomus edellisen vuoden toiminnasta, tilinpäätös ja tilintarkastajan lausunto. Kokous on myös mainio mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kuulla jäsenten näkemyksiä. Kaikki yhdistyksen jäsenet toivotetaan lämpimästi tervetulleiksi tulevaan sääntömääräiseen kevätkokoukseen lauantaina 27.5.

ProMentee-työryhmä tiedotti ensi kevään Apteekkariksi-ohjelman mentorointitilanteen olevan erittäin hyvä. Ohjelmassa kokeneet (apteekkari-)kollegat toimivat mentoreina apteekkarin urasta kiinnostuneille proviisoreille. Jos vielä tunnistat itsessäsi kiinnostuksen liittyä mentorijoukkoon, olethan yhteydessä matalalla kynnyksellä! Mentoroitavien haku aukeaa syksyllä.

Opiskelijoille suunnattu Eväitä esihenkilötyöhön -koulutusilta toteutuu Kuopiossa. Turun ja Helsingin illat jouduttiin valitettavasti perumaan vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Kokouksessa keskustelimme siitä, miten yhdistys voisi jatkossa huomioida jäsenten tarpeita ja toiveita vielä nykyistä enemmän.

Apteekkityöryhmässä on keskusteltu aktiivisesti mahdollisuudesta olla yhteydessä tuoreisiin kansanedustajiin lääkealan asioissa. Tämä on hyvä mahdollisuus saada ammattikunnallemme näkyvyyttä päättäjien silmissä. Hallitus kannatti ajastusta, ja asian selvittämistä jatketaan työryhmässä.

Kävimme läpi yhdistyksen syksyisiä tapahtumia. Ajankohtaisseminaarin suunnittelu on parhaillaan käynnissä. Myös pidetty Tulevaisuutta rakentamassa -viikonloppu järjestetään taas! Proviisoriyhdistyksen jäsenet pääsevät tapahtumassa Orionin vieraaksi Tuohilammelle — tiedossa on ihana miljöö, rattoisaa yhdessäoloa hyvässä seurassa sekä erinomaista ruokaa. Ilmoittautuminen tapahtumaan on jo avoinna, joten kannattaa toimia ripeästi!

Linnea Raimas

Käyttäjän Ylläpito kuva